Dienutri als mitjans de comunicació: Idees per picotejar saludablement durant el confinament

Beneficis de fer els teus propis snacks a casa
La situació de confinament genera a moltes persones sensació d’avorriment o ansietat que sovint acaba convertint-se en visites freqüents a la nevera. Si a més a més tenim en compte el fet d’haver reduït dràsticament la nostra activitat física, el resultat acostuma a ser l’augment de pes. Per aquells moments de necessitat, Dienutri ens explica com preparar els nostres propis snacks saludables i quins són els seus beneficis.  

Fruita tallada

La fruita és un aliment saludable en qualsevol moment del dia. A més, ens aporta una gran quantitat de vitamines i minerals i és una bona font de fibra. “És tan senzill com deixar preparat un o més recipients amb fruita tallada dins la nevera, de qualsevol mena, separada o en macedònia”, ens explica el dietista-nutricionista de Dienutri, Oscar Estomba, que ofereix el seus serveis a la Farmàcia Casanova de la Florida. Si volem que es conservi millor podem afegir un rajolí de suc de llimona o taronja que funcionarà d’antioxidant i conservant natural.

Crispetes casolanes

Poc calòriques i amb greixos més saludables que les envasades. Les crispetes casolanes són un snack saludable que ens podem preparar a casa amb una mica de blat de moro i oli d’oliva. “Com les cuinem nosaltres, podem controlar els ingredients que li afegim al blat de moro i evitar els greixos de la palma i el gira-sol que trobem a les que adquirim al supermercat”. A més, segons ens explica l’Oscar, si fem servir el mínim d’oli possible, reduirem les calories del nostre snack. El mateix passa amb la sal, fent les nostres pròpies crispetes a casa podem fins i tot eliminar la gran quantitat de sal que incorporen les processades i així també les poden consumir persones hipertenses.

Patates fregides saludables

Un snack molt habitual en els nostres armaris de la cuina són les patates fregides. Les patates fregides embossades acostumen a ser molt calòriques i a contenir quantitats excessives de sal. El dietista-nutricionista de Dienutri assegura que “fins i tot es poden generar compostos nocius a quan es fregeixen a altes temperatures”. La seva proposta per evitar aquest tipus de producte processat és fer xips vegetals al forn de casa. Una bona opció pot ser la pastanaga o el carabassó. Rentem, pelem i tallem les verdures molt fines, les col·loquem en una safata, i cap al forn. “D’aquesta manera tenim unes xips poc calòriques, sense olis sotmesos a grans temperatures i sense sal”. Un snack saludable amb més quantitat de vitamines, minerals i fibres que unes patates embossades.

Patés i hummus

Per aquest tipus de menjars també hi ha opcions saludables. Hummus de cigrons, llenties o pèsols o bé paté de bolets o pebrots. Tots ells són saludables i rics en fibra i proteïnes vegetals. Per acompanyar aquestes salses, en lloc de pa podem optar per palets de pastanaga, pebrot o api cru que a més de ser baixos en calories també tenen molta fibra i vitamines.

Iogurt amb guarnició

Una de les opcions més ràpides i senzilles és preparar un iogurt acompanyat de diferents guarnicions. L’Oscar ens recomana que “la base sigui rica en proteïnes i sense sucre, com pot ser un iogurt natural o formatge fresc batut”. Després es pot afegir un o més acompanyaments com fruita, fruits secs naturals o torrats o flocs de civada. Finalment podem afegir-hi una mica de xocolata negra, sempre que tingui com a mínim un 85% de cacau. Un bon exemple de snack o berenar casolà, baix en sucres i greixos i amb major quantitat de fibra.

Aquestes només són algunes de les moltes opcions de snacks saludables que ens proposa Dienutri aquesta setmana a la secció #NutricióEnConfinament. Una bona manera d’alleujar les nostres ganes de menjar en moments d’ansietat de manera saludable i poc calòrica i, el més important, lluny de productes ultra processats.

Link: https://lhdigital.cat/web/digital-h/noticia/societat/-/journal_content/56_INSTANCE_43Th/11023/14783492